Deputatul Daniel OLTEANU: «Guvernul Orban lovește dur în cei mai defavorizați români, cei din județul Vaslui»

Cel mai important obiectiv de infrastructură din stânga Siretului, Drumul Expres Tișița – Albița, cunoscut mai ales ca „Autostrada Vasluienilor”, a fost uitat în 2020.

În schimb, Guvernul PNL este preocupat de deschideri electorale de obiective nefinalizate, așa cum sunt în acest moment cei 15 km din A10 (Sebeș – Turda) și cei 16 km din A7 (Varianta ocolitoare Bacău), porțiuni de autostradă date în trafic la standard de drum național.

Singurul moment în care responsabilii din Ministerul Transporturilor și-au adus aminte de el a fost în campania electorală de la alegerile locale, când a fost semnat, cu o întârziere de 4 luni de la momentul atribuirii, contractul pentru realizarea Studiului de Fezabilitate.

Așa cum insistent am subliniat de-a lungul întregului an 2020, Drumul Expres Tișița – Albița este sabotat fără nicio rușine de actualul Guvern:

  • nu există ca poziție distinctă în bugetul de stat pe acest an
  • nu există în Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), cu investiții de 30 miliarde euro care trebuie finalizate până în 31 decembrie 2025
  • nu există în Planul Național de Investiții și Relansare Economică, cu investiții care trebuie finalizate până în 2030

Acest obiectiv:

  • se află pe un coridor european de transport
  • poate absorbi fonduri europene
  • asigură legătura economică a României cu cel mai important punct de frontieră pentru mărfuri de pe granița de est
  • este cel mai mare investiție în infrastructură la nivelul județului Vaslui, aflat la periferia geografică și economică a Uniunii Europene, și va susține dezvoltarea județului Vaslui în integralitate, din nord-est în sud-vest

În aceste condiții, solicit Ministerului Transporturilor, prin ministrul Lucian Bode, să ia o pauză din turneele electorale pe bani publici și să comunice, de urgență:

  1. Stadiul punctual al realizării Studiului de Fezabilitate pentru Drumul Expres Tișița – Albița, raportat la GRAFICUL ASUMAT la semnarea contractului
  2. Plățile efectuate până la 01.12.2020 pe acest contract
  3. Motivul întârzierilor și sabotării acestui obiectiv de la nivelul Ministerului Transporturilor, inclusiv cele 4 (patru!!!) luni necesare semnării contractului, după atribuire

Daniel OLTEANU,

Deputat de Vaslui

2 decembrie 2020

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.