Ce a cerut și reclamat lumea în birou la Dumitru Buzatu anul trecut

Trei petiții pe săptămână au fost înregistrate anul trecut la Consiliul Județean Vaslui, cu una mai mult pe săptămână față de 2019. Raportul final întocmit clasează mare parte a acestor petiții făcute uneori înainte, alteori după audiențe la Dumitru Buzatu, în misteriosul capitol „alte domenii” (68 de cereri). Pe lângă acestea, alte… domenii abordate de vasluieni ar fi cererile de ajutoare financiare, locuințe sociale, dar și reclamații asupra stării proaste a drumurilor județene ori a serviciilor de transport.

Petițiile către Consiliul Județean (CJ) Vaslui, de fapt cereri adresate președintelui Dumitru Buzatu, uneori după audiențe, alteori înainte de acestea, cresc de la an la an. În 2017 au venit cu jalba 70 de cetățeni, în 2018 s-au înregistrat 75 de petiții, iar apoi lumea a prins gust: 2019 – 98 de petiții, iar în 2020 – 133 de cereri. Ar veni cam 3 petiții pe săptămână pe care le-a înregistrat compartimentul cu kilometricul titlu ministerial, demn de Casa Albă – Biroul de Relații cu Publicul și Consilierii, Relația Mass-Media și Informare Cetățeni din cadrul CJ Vaslui.

Din acestea, mai mult de jumătate sunt trecute la „alte domenii”, care sunt, probabil, petiții trimise aiurea Consiliului Județean Vaslui și pe care autoritățile le-au direcționat instituțiilor competente: primării de comună, Prefectura Vaslui, Serviciul de Ambulanță, etc. În rest, sărăcia lucie face poporul să ceară de la Dumitru Buzatu ajutoare financiare și materiale (20 de petiții), locuințe sociale (4 cereri) ori să reclame starea proastă a drumurilor județene și podețelor de prin comune (23 de petiții!).

Au crescut și nemulțumirile care vizează serviciul de transport județean – 12 petiții. Mare parte a acestor adrese a fost rezolvată, după cum se arată în concluziile raportului semnat de președintele Dumitru Buzatu. Ia citiți cât de funcționărește au fost rezolvate unele dintre necazurile poporului:

„În ce priveşte petiţiile la care s-a răspuns direct prin instituţia noastră, acestea au fost repartizate şi soluţionate conform rezoluţiei preşedintelui Consiliului Judeţean Vaslui, de către compartimentele din cadrul aparatului de specialitate al Consiliului Judeţean Vaslui. Analizând activitatea de soluţionare a petiţiilor pe semestrul I 2020, s-au constatat următoarele: au fost respectate normele legale din domeniu, atât în ceea ce priveşte primirea, înregistrarea şi urmărirea rezolvării petiţiilor, cât şi încadrarea în termenele prevăzute de lege şi expedierea răspunsurilor către petiţionari; a existat o bună colaborare între Consiliul Judeţean Vaslui şi celelalte instituţii publice, ceea ce a facilitat găsirea unor soluţii de rezolvare a problemelor ce fac obiectul petiţiilor; nu s-au înregistrat cazuri de primire directă a petiţiilor de la cetăţeni, şi nici intervenţii sau stăruinţe pentru soluţionarea acestora în afara cadrului legal”.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.