Profitul economic e în declin oriunde. Tavalugul epidemiei strivește coloși economici, dar mai ales intreprinzatorii micilor orașe, toți prinși în furtuna măsurilor împotriva răspândirii viruslui, pe care niciun plan de afaceri nu le-au putut prevedea.
Magazinele de cartier sunt viața comunității. Sunt mai inteligente decât surorile lor, supermarketurile.
Iată ce spune Lucian Păduraru, proprietarul magazinului de cartier RALU:
„Având în vedere că situația economică e incertă, m-am gândit, că o măsură de precauție, pentru a reuși să îmi țin personalul, este să reintroduc campania de livrări la domiciliu cu produse alimentare, detergenți, etc Măsurile sunt comunicate fără a ni se oferi timp în prealabil să ne adaptăm în timp util la noile condiții impuse de lege.
Am rămas surprinși de HG 52/2020 în care s-a decis să se închidă piețele cu desfacere a produselor în spații închise. Având în vedere că începe frigul, expunerea lor în spații deschise, unde e posibil ca legumele și fructele să înghețe, nu consider că este o alternativă eficientă. Privind la evoluția cazurilor de infectare din alte țări ale EU, ne așteptăm ca în viitor să fie închise și magazinele de la colțul blocului, printre care se numără și cel pe care îl administrez, iar livrarea la domiciliu este o activitate de backup pe care dorim să o dezvoltăm din timp.
Ne este foarte greu să venim în fața clienților noștri cu prețuri care să concureze cu marile lanțuri de magazine. Încercăm prin discuții și megocieri cu agenții distribuitorilor să abținem cele mai bune prețuri, pentru a putea atrage locuitorii din jurul magazinului, ca să își umple coșul de cumpărături de la magazinul nostru. Spre exemplu produsele Coca-cola și Pepsi le achiziționez cu 10-20 de bani sub prețul de raft de la supermarket. Noi percem un adaos de 15-20%, din care trebuie să platim taxe, utilități și salarii. Pe de altă parte, producătorii de fructe și legume se plâng ca au costuri de producție ridicate și că nu pot oferi prețuri cu care să concureze cu produsele din Noua Zeelanda, Turcia, Spania etc.
Sper că confortul de a primi produsele acasă să facă cetățenii să apeleze la noi . E mult mai ușor să primești produsele acasă decât să te expui riscului de a te duce în supermarketuri”.
Dacă veți arunca un ochi pe situl magazinului, vă veți convinge că proprietarul spune adevărul și, cumpărând de la el, veți economisi cu adevărat bani. Unde mai pui că eliminați riscul unei infectări. Atunci când veți suna la numărul de telefon afișat în reclamă, vă vor răspunde niște domnișoare simpatice, care vă vor spune prețurile pentru fiecare produs în parte. Transportul este gratuit!