Autogara „țăranilor”

Așa arată autogara din municipiul Vaslui și se pare că nu există nicio soluție ca lucrurile să se schimbe, cel puțin în viitorul apropiat. De aici pleacă spre casă sute de elevi din mediul rural, dar și alți vasluieni. Dar tot de aici pleacă și curse spre Bârlad, Iași sau Bacău. Așadar, astfel se prezintă municipiul Vaslui, și nu numai în fața concetățenilor noștri de la țară, dar și în fața celor din alte județe. Ce spun autoritățile? …Atât s-a putut…

Autogara Rotrans sau Autogara Mare, locul din care vasluienii luau autobuzele pentru a merge „la țară” de când se știu …vasluieni, aflată, așa cum era oarecum firesc, lângă gară s-a închis în această vară. Motivele sunt strict birocratice, neavând nicio legătură cu nevoile oamenilor și nici ale firmelor care fac transport de persoane în mediul rural. Pur și simplu, municipalitatea vasluiană are acum o nouă autogară, mare și frumoasă, clădire modernă și impunătoare, care, însă, pentru că așa a fost în proiectul european, nu poate prelua operatori privați.

Așadar, „europeana” clădire și spațiul municipalității vasluieni, despre care Primăria și presa vasluiană au vorbit cu mare mândrie la data inaugurării și după, nu poate deservi decât vasluieni, adică vasluieni „de la oraș”, din municipiul și pentru destinații din Vaslui și suburbii.

În spatele „spațiului occidental” există autogara „țăranilor”, pentru cei „de la țară”. Am transmis aceste imagini unor consilieri locali cu următorul mesaj ironic și amar: „lăsați, că ei sunt de la țară, sunt obișnuiți, nu-i așa?”. Însă aleșii vasluinilor, politicieni destul de abili, nu au putut cădea într-o astfel de capcană și au respins pe loc implicațiile, declarând pompos că nu trebuie să existe o asemenea diferență între cetățeni.

Diferența între modul în care beneficiază vasluienii din oraș de acest serviciu, al transportului public, și cei din mediul rural există și este una uriașă. Practic, celor de la sat le este imposibil să nu se împroaște cu noroi trecând prin autogara care le este destinată.

Explicații există, bineînțeles, iar acestea vorbesc despre faptul că drumul în cauză și spațiul în care parchează și preiau călători autobuzele este o cale de acces privată, un drum de servitute al clădirilor din spatele autogării Transurb și un spațiu privat. Așadar, municipalitatea nu poate interveni, nu poate face nimic. „Nu există cadru juridic”, au spus consilierii locali.

Cum o mare societate de transport din județ, binecunoscută, își strică firma, bunul renume, în acest fel, este o altă, mare, întrebare? Probabil gândirea „strategică” este una care spune că „țăranii” nu au altă soluție. Sau o fi că, așa cum spuneam, „sunt obișnuiți”… Chiar dacă nu mai sunt de mult obișnuiți.

Autogara din imagine, în toată mizeria sa, nu este numai a „țăranilor”, cărora le e imposibil să „scape” cu încălțările curate, fie vorba între noi …Dar nu se poate să rămână numai între noi, pentru că în și din autogara cu pricina, care poartă numele și dezonorează o mare firmă de transport vasluiană, se opresc și tot de aici pleacă microbuze cu destinația Iași sau Bacău. E o poartă de intrare în municipiul Vaslui. Prin urmare, dacă „prima impresie contează”, cel mai mult, așa cum e îndeobște recunoscut, imaginați-vă cu ce părere despre municipiul Vaslui rămâne un ieșean sau un băcăoan care, coborând din microbuz sau pentru a pleca spre casă, calcă, inevitabil, într-o baltă noroioasă.

Însă autoritățile ridică în continuare din umeri. Atât s-a putut!… Într-o vreme în care și în cele mai îndepărate cătune ale județului s-a asfaltat și nici o comună nu mai are în centrul său, unde se află și stațiile de autobuz, de obicei, noroi sau bălți, la Vaslui este „mai rău ca la țară”, cum suna o expresie!  

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.