Poștașii vor putea încasa datoriile la stat ale contribuabililor care beneficiază de amnistia fiscală

Poștașii vor putea încasa datoriile la stat ale contribuabililor care beneficiază de facilitățile ordonanței privind amnistia fiscală, potrivit unui proiect de ordonanță de urgență publicat pe site-ul Ministerului Finanțelor.

Companiei Naționale “Poșta Română” SA i se încredințează, pe bază de convenție încheiată cu Agenția Națională de Administrare Fiscală, serviciile de tipărire, împlicuire și comunicare cu confirmare de primire către contribuabili a documentelor necesare accesării facilităților fiscale prevăzute în ordonanța privind amnistia fiscală (OUG nr. 107/2024).

Este vorba de scrisoarea de informare privind beneficiile și condițiile de accesare a facilităților fiscale, inclusiv cuantumul total al obligațiilor bugetare restante la data de 31 august 2024, din care, defalcat, valoarea acestora ce trebuie plătită și, respectiv, valoarea care poate face obiectul anulării; modelul “Notificării privind intenția de a beneficia de anulare a unor obligații bugetare”; modelul “Cererii privind anularea unor obligații bugetare”; de preluarea plicului care conține “Notificarea privind intenția de a beneficia de anulare a unor obligații bugetare” și trimiterea acestuia către organul fiscal central competent în administrarea obligațiilor fiscale datorate de contribuabilul de la care a fost preluat pentru încadrarea în prevederile Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 107/2024.

De asemenea, Poșta Română va putea încasa prin mijloacele legale de plată, la domiciliul fiscal al contribuabilului sau la oficiul poștal, sumele aferente obligațiilor bugetare ce trebuie achitate în vederea accesării facilităților fiscale prevăzute de Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 107/2024, în cazul contribuabililor care optează pentru plata acestor obligații în numerar sau prin intermediul cardurilor bancare.

Din analiza efectuată la nivelul Ministerului Finanțelor s-a constatat că serviciile de tipărire și implicuire a documentelor necesare informării contribuabililor cu privire la accesarea facilităților fiscale nu pot fi realizate într-un timp suficient astfel încât prin aplicarea prevederilor OUG nr. 107/2024 să se asigure maximizarea efectelor așteptate din perspectiva încasării veniturilor bugetare.
Potrivit notei de fundamentare, MF consideră că o atenție deosebită trebuie acordată categoriei de persoane fizice, care prin natura obiectului de activitate nu utilizează mijloace electronice de comunicare la distanță și nici nu a avut obligația de a se înregistra în Spațiul Privat Virtual.

„Astfel, având în vedere termenul scurt de depunere a cererilor pentru a beneficia de facilitățile fiscale prevăzute de OUG nr. 107/2024, respectiv data de 25.11.2024, se impune comunicarea personalizată, prin mijloace poștale, cu potențialii beneficiari persoane fizice pentru a le fi aduse la cunoștință într-un mod facil și simplificat prevederile ordonanței”, se menționează în document.

În categoria potențialilor beneficiari se regăsesc și persoane fizice pentru care utilizarea internetului nu este o obișnuință sau se află în arii unde nu exista conexiune la internet (zone rurale), astfel că se impune comunicarea prin intermediul mesageriei poștale pentru a avea certitudinea transmiterii și recepționării informațiilor.

De asemenea, în categoria persoanelor fizice ce pot beneficia de facilitățile fiscale pot fi și persoane fizice cu handicap grav sau accentuat care realizează venituri din activități independente/activități agricole, în mod individual și/sau într-o formă de asociere pentru care deplasarea la sediile organelor fiscale se efectuează cu dificultate.

Prin Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 107/2024 pentru reglementarea unor măsuri fiscal-bugetare în domeniul gestionarii creanțelor bugetare și a deficitului în anul 2024 s-au reglementat cinci tipuri de facilități fiscale care vizează toți contribuabilii care au datorii restante la 31 august 2024, respectiv persoane fizice sau juridice, de drept public sau privat, asocieri și alte entități fără personalitate juridică, persoane fizice care desfășoară activități economice în mod independent sau exercită profesii liberale, unități administrativ-teritoriale sau subdiviziuni administrativ-teritoriale ale municipiului București ori instituții publice. 

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.