Protecția Consumatorului, amenzi și avertismente la un lanţ de supermagazine

Produse cu lipsă la gramaj ori cu ambalaje depreciate, fructe şi legume lovite ori deshidratate, produse cu etichetare incompletă sau înşelătoare, ori comercializarea unor produse fără traducere în limba română a etichetei, sunt doar unele dintre deficienţele descoperite, zilele trecute, de comisarii de la Protecţia Consumatorului Vaslui cu ocazia controalelor efectuate la cele două magazine Penny din Vaslui şi Bârlad. Comisarii au dat două avertismente şi au acordat amenzi în valoare totală de circa 38.000 de lei şi, totodată, au oprit permanent sau temporar de la comercializare produse în valoare de 1.100 lei.

Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a derulat, la începutul lunii noiembrie 2023, o serie de acțiuni de control la 350 de magazine, parte a lanțurilor de retail Auchan și Penny, din întreaga țară. Astfel de controale au avut loc şi în judeţul Vaslui, comisarii Comisariatului Județean pentru Protecția Consumatorului (CJPC) descinzând la cele două magazine Penny situate în Vaslui și Bârlad. După finalizarea verificărilor, CJPC Vaslui a transmis următorul comunicat de presă:

„În urma neregulilor constatate, comisarii CJPC Vaslui au aplicat următoarele sancțiuni: 7 amenzi contravenționale în valoare de circa 38.000 lei, 2 avertismente şi au dispus oprirea definitivă de la comercializare a produselor alimentare neconforme în valoare de aproximativ 580 lei, precum şi oprirea temporară de la comercializare a unor produse alimentare neconforme în valoare de circa 520 lei.

Dintre cele mai importante nereguli, menționăm:

– comercializare unor fructe și legume cu modificari organoleptice, lovituri mecanice, deshidratări;

– comercializarea unor produse alimentare care nu se încadrau în cantitatea netă declarată pe ambalaj;

– neafișarea listei de ingrediente, valoarea nutrițională a acestora și alergeni, la produsele de patiserie;

– comercializarea unor produse cu ambalaj depreciat;

– comercializarea unor pachete de produse (ex: 8 bucăți la preț de 6), iar din calculele efectuate, s-a constatat ca informația este înșelătoare;

– nerespectarea regimului de temperatură pentru păstrarea produselor alimentare, conform indicațiilor producătorului;

– comercializarea unor produse fără traducere în limba română a etichetei;

– comercializare produse lacate, produse pe bază de lapte cu adaos de alte grăsimi şi/sau proteine, altele decât cele lactate, cu abateri de la prevederile legale; mai exact sunt încălcate prevederile art. 6 alin. 1 din Legea nr. 307/2022 a laptelui, care prevede că produsele pe bază de lapte cu adaos de alte grăsimi şi/sau proteine, altele decât cele lactate, se comercializează într-un spaţiu de prezentare şi vânzare bine delimitat, pe rafturi separate faţă de laptele şi produsele lactate autentice, cu informarea explicită către cumpărător a conţinutului acestor produse;

– comercializarea produselor cu preț redus contrar prevederilor Ordinului ANPC nr. 182 din 2023 privind obligaţia operatorilor economici de a asigura consumatorilor informaţii clare și neechivoce cu privire la prețul produselor; mai exact operatorii economici sunt obligaţi să informeze consumatorii prin aplicarea pe produs sau în imediata vecinătate unde este expus produsul, cel puţin a preţului celui mai mare al produsului respectiv, chiar dacă este afişat şi preţul redus ca urmare a folosirii unui card de fidelitate sau a altor instrumente de fidelizare a consumatorilor emise de operatorul economic, utilizând pentru toate preţurile aceleaşi caractere de font, culoare, mărime şi alte caracteristici”.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.